Over De Wilde Wingerd

De Wilde Wingerd bereidt uw kind voor op de wereld van nu en morgen. Met een bevlogen team, uitdagend onderwijs op maat en rekenen en taal als basis.
De groepsleerkrachten hebben de primaire zorg voor hun eigen groep. Daarnaast is ieder teamlid medeverantwoordelijk voor de hele schoolorganisatie. De directeur en de leerkrachten worden ondersteund door een onderwijsassistent, een remedial teacher (RT), een intern begeleider (IB), een administratief medewerker en een conciërge.

Missie

Ieder kind is een wereldburger en heeft zijn/ haar plek in de maatschappij. Daarom leren wij de kinderen om flexibel, creatief en kritisch om te gaan met zichzelf, met de omgeving en met actuele gebeurtenissen. Dit zorgt ervoor dat zij hun keuzes en beslissingen goed kunnen onderbouwen.

Wij zorgen ervoor dat de kinderen mede-eigenaar van hun leerproces worden. Het eigenaarschap van leerlingen vinden wij belangrijk.

De betrokken en empathische leerkrachten creëren een warme opvoedkundige sfeer in en om de school, waardoor de kinderen kunnen zijn wie ze zijn en worden wie ze willen worden.

Omdat leren niet stopt bij de voordeur van de school hechten wij veel waarde aan partnerschap met de ouders en de omgeving.

Visie

Wij geloven dat we kinderen zelfstandig en verantwoordelijk kunnen maken, zodat ze wijs de wereld tegemoet gaan. We geven ons onderwijs vorm vanuit de kernwaarden respect, verantwoordelijkheid en samenwerken.

Ons onderwijs

Hier kunt u lezen hoe wij onze school vormgeven.

Ons team

Het team van De Wilde Wingerd bestaat uit een groep professionals. De leerkrachten vormen daarin de ‘basis’ voor ouders en kinderen. Het team van De Wilde Wingerd bestaat verder uit een directeur, een intern begeleider, een remedial teacher, een onderwijsassistent, een administratief medewerker en een conciërge.

Naast bovengenoemde personeelsleden zijn er in de klas vakdocenten beschikbaar voor Sport, spel en beweging en voor Humanistische & godsdienstige vorming.

Scholen op de kaart

“Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur